SPOTKANIE DLA RODZICÓW DZIECI Z MIZOFONIĄ-planowane na marzec
Sobota, 29 marca 2025, godz.9.00-16.00
koszt: 650 zł
Dla pierwszych 10 osób: 550 zł.
Ilość miejsc: 20
Szkolenie przeznaczone jest dla psychologów, psychoterapeutów, studentów psychologii. Inni zainteresowani specjaliści , którzy mogą zetknąć się w swojej pracy z osobami z nadwrażliwościami dźwiękowymi, mogą wziąć udział w szkoleniu, ze świadomością, że a) znaczna część tego, co będzie na szkoleniu, choć może poszerzać wiedzę i przyczynić się do wzrostu jakości pracy z takimi osobami, będzie wykraczać poza kompetencje zawodowe innych grup zawodowych, a to szkolenie nie uzupełni tej wiedzy i kompetencji (np. część dotycząca diagnozy psychologicznej czy psychoterapii), b) program szkolenia zakłada posiadanie wiedzy z zakresu diagnozy i terapii psychologicznych, w szczególności, choć nie wyłącznie-w nurcie poznawczo-behawioralnym.
PLAN SZKOLENIA
Na początek trochę teorii: Co wiemy o mizofonii, hiperakuzji, fonofobii i skąd to wiemy? Jakie są kryteria diagnostyczne i jakie teorie są aktualnie najczęściej wykorzystywane w pracy terapeutycznej? (Tak, znajomość teorii ma kluczowe znaczenie w diagnozie, a później w samej terapii – to nie tylko akademicka wiedza!)
Dlaczego rozróżnienie tych zaburzeń jest tak istotne? (Odpowiedź: To zupełnie inny rodzaj pracy w zależności od zaburzenia).
Nadwrażliwości dźwiękowe w ASD i ADHD – czy się różnią? Co mówią na ten temat badania? A przede wszystkim: po co psychoterapeucie ta wiedza?
Studia przypadków – osoby z różnymi rodzajami nadwrażliwości dźwiękowych. Jakie wyzwania niosą ze sobą te przypadki?
Czym diagnozować? Przegląd narzędzi do diagnozy mizofonii – kiedy i jakie narzędzia zastosować? Do pomiaru objawów mizofonii: MisoQuest, S-Five, MQ, Wywiad Duke, do pomiaru objawów hiperakuzji: KNS. Jak to działa w praktyce?
Czy jako psycholog-psychoterapeuta muszę kierować pacjenta z nadwrażliwościami dźwiękowymi do innych specjalistów? (Odpowiedź: Najczęściej – nie, ale czasami może być to niezbędne).
Podstawowa wiedza z zakresu audiologii – jak zrozumieć wyniki audiometrii i poziom dyskomfortu dźwięku oraz po co nam ta wiedza?
Pułapki diagnostyczne – czego unikać? Na co uważać, aby nie zaszkodzić pacjentowi? Jak pracować, by nie skrzywdzić?
Planowanie wsparcia i terapii osoby z mizofonią – jak korzystać z kwestionariusza S-Five i wywiadu Duke w praktyce?
Omówienie protokołów z badań nad terapią mizofonii – zaprezentujemy protokoły z opublikowanych badań, opowiemy o tych wykorzystywanych w naszych badaniach, prowadzonych na Wydziałach Psychologii UW i SWPS.
Terapia mizofonii krok po kroku – podejście psychoterapii poznawczo-behawioralnej opartej na procesach oraz na konceptualizacji. Czy trzeba trzymać się protokołów? (Odpowiedź: Nie ma terapii uniwersalnych dla wszystkich!) Jak dopasować terapię do człowieka, a nie odwrotnie?
Kroki w terapii hiperakuzji i fonofobii – o tym będzie nieco mniej, ponieważ dla osób zaznajomionych z CBT będą to zagadnienia dość oczywiste. Omówienie dostępnych protokołów terapii hiperakuzji i fonofobii.
Czas na pytania – Tutaj będzie okazja, aby wyjaśnić wszystkie wątpliwości i porozmawiać o praktycznych aspektach terapii.
Podsumowanie najważniejszych punktów i ostatnie pytania – zakończenie szkolenia.
Uwaga: Szkolenie jest przeznaczone dla psychoterapeutów, psychologów oraz studentów psychologii. Przygotowując program szkolenia, zakładam, że uczestnicy mają już podstawową wiedzę z zakresu psychologii rozwojowej, poznawczej i behawioralnej, psychopatologii oraz znają podstawowe techniki terapii poznawczo-behawioralnej.
Uczestnicy szkolenia otrzymają:
zaświadczenie o ukończeniu szkolenia i zdaniu testu na co najmniej 80%.
UWAGA! Do testu można podejść dwukrotnie (nie będą to te same pytania). Osoby, które nie osiągną wyniku 80% w teście, otrzymają zaświadczenie o uczestnictwie w webinarze.
Decyzję o teście podjęłam, ponieważ zdarzyło mi się spotkać osoby, które niby uczestniczyły w szkoleniu, ale po teście okazało się, że popełniły podstawowe błędy, co sugeruje, że nie są w stanie pomóc pacjentom, a wręcz mogą zaszkodzić. Nie chcę podpisywać się pod takimi przypadkami.
Narzędzia do diagnozy objawów mizofonii i hiperakuzji w formacie PDF (MisoQuest, S-Five, MQ, KNS, DMI).
Prezentację w PDF.
Karty pracy w PDF.
Opisy ćwiczeń w PDF.
Spis przydatnej literatury (w języku angielskim) do pogłębienia wiedzy w PDF.
Zniżkę 30% na spotkanie dla specjalistów (tylko dla psychologów i psychoterapeutów) pracujących z osobami z nadwrażliwościami sensorycznymi. Spotkanie będzie okazją do omówienia konkretnych przypadków osób z nadwrażliwościami dźwiękowymi, zadania pytań dotyczących diagnozy i terapii nadwrażliwości sensorycznych, burzy mózgów oraz wymiany doświadczeń.
W przypadku rezygnacji ze szkolenia do 15.03.2025-zwrot 80% wpłaconej kwoty.
Nie ma możliwości zwrotu wpłaty przy rezygnacji po 15.03.2025.
O prowadzącej:
Jestem psychologiem, psychoterapeutą poznawczo-behawioralnym w trakcie szkolenia (CBT, do maja 2025), muzykoterapeutką, adiunktem w Katedrze Psychologii Zdrowia Uniwersytetu SWPS oraz w Katedrze Psychologii Klinicznej Dziecka i Rodziny na Wydziale Psychologii UW.
Od 8 lat prowadzę badania nad mizofonią oraz innymi nadwrażliwościami dźwiękowymi.
Obecnie kieruję międzynarodowym projektem naukowym (Misophonia Research Fund, the REAM Foundation), w który badamy skuteczność psychoterapii poznawczo-behawioralnej u osób z mizofonią.
Przyczyniłam się do stworzenia lub adaptacji i walidacji wszystkich dostępnych w Polsce narzędzi do pomiaru mizofonii.
Pracuję klinicznie z dziećmi, młodzieżą, dorosłymi i rodzinami w gabinecie Sintonia w Warszawie.
W ramach stypendium Etiuda z NCN odbyłam półroczny staż w Duke Center for Misophonia and Emotion Regulation w Duke University School of Medicine w USA, z którym współpracuję od ponad 5 lat.
Jestem autorką prac naukowych z zakresu psychologii klinicznej i psychopatologii: https://scholar.google.com/citations?user=IRxWe2IAAAAJ&hl=pl&oi=ao
Ostatnio opublikowaliśmy rozdział po polsku, dotyczący narzędzi diagnostycznych w mizofonii (do pobrania za darmo): https://liberilibri.pl/problemy-diagnostyki-klinicznej
Łączenie pracy psychologa-badacza, wykładowcy i praktyka to moja pasja!
Psychoterapia grupowa online dla młodzieży z mizofonią
CO? Psychoterapia grupowa online
Dla kogo? dla młodzieży z mizofonią, w wieku 12/13-16 lat
Kiedy? środy, godz. 16.30-17.50 - zaczniemy, kiedy zakwalifikujemy 8 osób (w grupie może być maksymalnie 10 osób).
Ile spotkań? 11 cotygodniowych sesji online, każde spotkanie trwa 80 minut,
- w pierwszej sesji uczestniczy młodzież z opiekunami,
- w 4 sesji uczestniczą tylko opiekunowie,
- po zakończeniu cyklu spotkań odbędą się indywidualne, podsumowujące, spotkania online-zapisy w późniejszym terminie
Koszt: 1760 zł, możliwość płatności przed każdą sesją (160 zł)
+110 zł/30 minut indywidualne spotkania po zakończeniu cyklu sesji
Ko prowadzi? psycholożki-psychoterapeutki: dr Marta Siepsiak i mgr Anna Turek
Jak się zapisać?
Każda osoba musi najpierw zapisać się na konsultację, podczas której psycholog upewni się, czy proponowany cykl spotkań terapeutycznych jest optymalną opcją dla danej osoby - w spotkaniu musi uczestniczyć dziecko wraz z rodzicem/opiekunem
Koszt konsultacji wstępnej: 110 zł/25-30 min -> KLIKNIJ TUTAJ-zapisy.
Rezerwacja jest anulowana, jeśli nie zostanie opłacona w ciągu godziny.
W tytule prosimy wpisać "grupowa Imię Nazwisko"
BLIK - 661152533 lub nr konta: 06 1020 3206 0000 8202 0059 8656
Psychoterapia grupowa online dla dorosłych osób z mizofonią - ZAPISY ZAMKNIĘTE
Kiedy? środy, godz. 18.00-19.30 (w grupie może być maksymalnie 12 osób).
Ile spotkań? 16 cotygodniowych sesji
Koszt: 160 zł/90 minut
Ko prowadzi? psycholożki-psychoterapeutki: dr Marta Siepsiak i mgr Kamila Grochowska
Jak się zapisać?
Zapisy zamknięte, ale planujemy kolejne grupy.
UWAGA-jeśli obecnie jesteś w kryzysie, jeśli aktualnie dominują u Ciebie objawy innych zaburzeń niż mizofonia, terapia grupowa może nie być najlepszym rozwiązaniem.
SPOTKANIU O NOWOŚCIACH NAUKOWYCH W ŚWIECIE ADHD I ASD - niebawem
gabinet@sintonia.waw.pl
Gabinet Sintonia
Al. W. Witosa 31
Warszawa
Zapisy:
tel. 661152533